Sijainti: Pääsivu Matematik Informationstjänst Bedömning av grundfärdigheterna Mångskiftande samarbete vid bedömning

Mångskiftande samarbete vid bedömning

Både bedömning av färdigheter och barnets understödning är ofta samarbete mellan många olika aktörer: förutom barnet spelar föräldrar, klass- eller grupplärare, speciallärare i skolan eller i daghemmet, elevvårdsgrupp samt t.ex. psykolog i hälsovårdscentralen eller i familjerådgivningen här en central roll. Detta stödnätverk samt information som samlats med hjälp av bedömning av färdigheter utgör grunden för det, hur stödåtgärder för barnet planeras och förverkligas. Det är också väsentligt att aktörerna är medvetna om deras egna och andras ansvarsområden samt vad som förväntas av var och en.
Mångskiftande samarbete vid bedömning
Både bedömning av färdigheter och barnets understödning är ofta samarbete mellan många olika aktörer: förutom barnet spelar föräldrar, klass- eller grupplärare, speciallärare i skolan eller i daghemmet, elevvårdsgrupp samt t.ex. psykolog i hälsovårdscentralen eller i familjerådgivningen här en central roll. Detta stödnätverk samt information som samlats med hjälp av bedömning av färdigheter utgör grunden för det, hur stödåtgärder för barnet planeras och förverkligas. Det är också väsentligt att aktörerna är medvetna om deras egna och andras ansvarsområden samt vad som förväntas av var och en.
sivun alkuun