Sijainti: Pääsivu Matematik Informationstjänst Bedömning av grundfärdigheterna Bedömning av färdigheterna i olika årskurser

Bedömning av färdigheterna i olika årskurser

Den här delen presenterar medel för bedömning av utvecklingsmässigt viktiga färdigheter från förskolan till årskurs 2 i grundskolan.
Bedömning av färdigheterna i olika årskurser
Den här delen presenterar medel för bedömning av utvecklingsmässigt viktiga färdigheter från förskolan till årskurs 2 i grundskolan.
Bedömning av färdigheterna i förskolan
I förskolan innehåller spel och lekar många situationer där matematiska färdigheter övas och används. För ett förskolebarn med svårigheter i matematik kan de ändå bli en stötesten. Barn har mycket olika inlärningserfarenheter i matematik. En del barn har redan hemma eller i daghemmet övat mycket på matematikrelaterade färdigheter, medan andra inte nödvändigtvis övat alls. Det är därför viktigt att speciellt med förskolebarn inte bara tänka på barnets färdigheter för tillfället, utan också fundera på ifall barnet kan lära sig då färdigheten övas.
Bedömning av färdigheterna i årskurs 1
Bedömning av färdigheterna i årskurs 2
sivun alkuun