Sijainti: Pääsivu Matematiikka Tietopalvelu Perustaitojen arviointi

Perustaitojen arviointi

Perustaitojen arviointi

Esi- ja alkuopetusikäisten lasten matematiikan taidot vaihtelevat hyvin paljon. Usein on hankalaa tietää, milloin lapsen taitojen kehitys poikkeaa normaalista kehityksestä. Arvioitaessa lapsen perustaitoja, on hyvä sekä havainnoida, että käyttää erilaisia arviointivälineitä tuen tarpeen tunnistamiseksi ja myöhemmin oppimisen ja tuen toimivuuden seurantaan.

Lue lisää...

Tiedostot

Taitojen arviointiin liittyvät tiedostot

Lue lisää...

Laadullinen arviointi

Laadullinen arviointi on jatkuvaa tiedon keruuta lapsen oppimisesta ja kehityksestä. Sillä pyritään täydentämään määrällistä arviointia, kuten erilaisista testeistä ja kokeista saatavaa tietoa.

Lue lisää...

sivun alkuun