Sijainti: Pääsivu Tiedotteet Uutisarkisto Lukitietoa ja -taitoa verkosta -verkkokoulutus

Lukitietoa ja -taitoa verkosta -verkkokoulutus

Keväällä 2009 Niilo Mäki Instituutti järjestää - osana Opetushallituksen tarjoamaa henkilöstökoulutusta – LUKITIETOA JA –TAITOA VERKOSTA -koulutuksen, joka tapahtuu pääosin Internetin välityksellä eli verkkokoulutuksena.

Ensi lukuvuoden (2009- 2010) aikana Niilo Mäki Instituutti järjestää – osana Opetushallituksen tarjoamaa henkilöstökoulutusta – LUKITIETOA  JA –TAITOA VERKOSTA koulutuksen, joka tapahtuu pääosin Internetin välityksellä eli verkkokoulutuksena.

Koulutuksessa paneudutaan erilaisiin tutkittuihin menetelmiin, joilla voidaan vastata lukivaikeuksisten lasten tuomiin opetuksellisiin haasteisiin.

Koulutus on suunnattu syksyllä 2009 ensimmäistä luokkaa opettaville luokanopettajille. Koulutus sisältää 2 lähiopetuspäivää Jyväskylässä, 5 verkkoluentoa (1,5 tunnin pituisia) ja 5 pienryhmätapaamista verkossa (1,5 tuntia kerrallaan). Koulutukseen valitulla opettajalla on oikeus nimittää 1-2 kollegaa ns. luentojäseneksi (heillä on oikeus seurata verkkoluentoja).

Lähiopetuspäivät on mahdollista korvata osallistumalla Internetin kautta järjestettäviin verkkoseminaareihin (omalta tietokoneelta ja omalta paikkakunnalta käsin).

Koulutukseen liittyvät alku- ja lopppuseminaarit järjestetään seuraavasti. Osallistuja ilmoittautuu yhteen itselleen parhaiten sopivaan ryhmään:

Ryhmä C edellyttää osallistujalta  hyviä tietoteknisiä taitoja ja itsenäisyyttä mahdolliseen uuteen tekniikkaan tutustuttaessa. Osallistujat tulevat käyttämään yhteydenpidossa Adobe Connect Pro- verkkotyökalua.

Koulutuskokonaisuus on kuvattu tarkemmin koulutusselosteessa (”Kurssitiedote”), joka löytyy osoitteesta:   https://ekapeli.lukimat.fi/?site=q;q=lutaprehakemus

Koulutukseen hakeudutaan täyttämällä edellä mainitussa osoitteessa verkkohakemus.

Ellet nyt satu kuulumaan koulutuksen kohderyhmään tai ajankohta on muuten sopimaton voit jättää yhteystietosi myöhemmin järjestettäviä vastaavia koulutuksia varten osoitteessa:  https://ekapeli.lukimat.fi/?site=q;q=yhteystiedot

Koulutuksen laajuus on 5 op ja se on osallistujille maksuton.

Terveisin,

Niilo Mäki Instituutti

LUKITIETOA JA -TAITOA VERKOSTA koulutus

Koulutuksen vetäjä Anne Puolakanaho (PsT)