Sijainti: Pääsivu Tiedotteet Uutisarkisto Ekapeli Educassa ja GraphoGame BETT 2015-messuilla

Ekapeli Educassa ja GraphoGame BETT 2015-messuilla

Jyväskylän yliopiston Agora Center on yksi harvoista suomalaisista toimijoista esittelemässä toimintaansa kansainvälisillä BETT 2015 -messuilla Lontoossa 21.–24. tammikuuta. BETT on maailman suurin opetusteknologian tapahtuma, jossa vierailee vuosittain noin 25 000 opetusalan toimijaa.

Agora Center esittelee tapahtumassa erityisesti oppimispeleihin liittyvää osaamistaan ja tutkimustuloksia. Tärkein esiteltävä tuote on suomalaisille lukemaan oppijoille ja opettajille tutun Ekapelin englanninkielinen GraphoGame-versio, jonka ensimmäinen, ilmainen demoversio julkistettiin messujen alkaessa Google Playssa. GraphoGamen ohella esitellään esimerkiksi pelinomaista luonnontieteiden ja matematiikan oppimista tutkineen suomalais-amerikkalaisen FUN-projektin tuloksia.

- Jo sadat tuhannet suomalaiset lapset ovat saaneet tukea lukemaan oppimiseen Ekapelin avulla. Haluamme tarjota tämän tehokkaan oppimismahdollisuuden myös muille maailman lapsille, kertoo pelin kehittäjä, professori Heikki Lyytinen Jyväskylän yliopistosta.

- Lukemaan oppiminen on hyvin kielisidonnaista, ja uusien kieliversioiden kehittäminen edellyttää aina uuden version kehittämistä yhteistyössä kohdemaan tutkijoiden kanssa, hän jatkaa.

- Agora Center on saanut Tekesiltä tukea kansainvälisen GraphoGamen kehittämiseen ja jakelumahdollisuuksien selvittämiseen, kertoo hankepäällikkö Mikko Pitkänen. Osastollamme on käynyt paljon kiinnostuneita eri maista, ja olemme löytäneet paitsi asiakkaita, myös uusia yhteistyökumppaneita.

Samanaikaisesti kansallisessa Educa-tapahtumassa esitellään suomalaista Ekapeliä, jonka ylläpidosta Suomessa vastaa Niilo Mäki Instituutti opetus-  ja kulttuuriministeriön tuella.

- Lasten innostus oppia Ekapelin avulla motivoi myös meitä aikuisia sekä Suomessa että nyt myös maailmalla, iloitsee Niilo Mäki Instituutin toiminnanjohtaja Juha-Matti Latvala.

Kansainvälisen pelin kehitystä voi seurata osoitteessa graphogame.com.

sivun alkuun