Sijainti: Pääsivu

Muuttunut sisältö

Kaikki uusimmat muutokset, uusin ensimmäisenä.
Image Tuen muodot kolmiportaisessa mallissa. tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: sunnuntai 30. lokakuuta 2011, 10.51
 
Kolmiportainen tuen malli tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: sunnuntai 30. lokakuuta 2011, 10.51
Tässä osiossa kuvataan esi- ja perusopetuksessa käytössä olevaa kolmiportaisen tuen mallia. Tätä koskevat perusopetuslain muutokset (642/2010) sekä esiopetuksen opetussuunnitelman perusteet (Opetushallituksen määräys 51/011/2010) ja perusopetuksen opetussuunnitelmien perusteiden muutokset ja täydennykset (Opetushallituksen määräys 50/011/2010) ovat tulleet voimaan vuoden 2011 alussa. Sivustolle on poimittu keskeiset normit, jotka koskevat tuen tasoja ja muotoja. Tämän lisäksi osiossa kerrotaan arvioinnin ja tuen dokumentointia koskevista vaatimuksista sekä näihin sisältyvän tiedon siirtämisestä.
Kolmiportainen tuen malli tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: sunnuntai 30. lokakuuta 2011, 10.51
Kuvaus dokumentoinnista
Image Kolmiportaisen tuen malli tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: sunnuntai 30. lokakuuta 2011, 10.51
 
Image Kolmiportaisen tuen dokumentointiprosessi tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: sunnuntai 30. lokakuuta 2011, 10.51
 
Tietopalvelu tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: lauantai 29. lokakuuta 2011, 21.07
 
Tietopalvelu tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: lauantai 29. lokakuuta 2011, 21.07
Oppimisen arvioinnin tietopalvelun tavoitteena on tarjota oppimisen arviointiin liittyvää tietoa, joka taustoittaa materiaaliosassa tarjottavia arvioinnin välineitä ja opastaa niiden käyttöön.
Kirjallisuus tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: lauantai 29. lokakuuta 2011, 21.07
 
Arvioinnin periaatteet tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: lauantai 29. lokakuuta 2011, 21.07
 
Arvioinnin periaatteet tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: lauantai 29. lokakuuta 2011, 21.07
LukiMat–verkkopalvelun Oppimisen arviointi noudattaa samoja periaatteita, joihin hyvän ja laadukkaan arviointityön yleisesti ajatellaan perustuvan. Tässä osiossa on kuvattu yleisiä arvioinnin periaatteita.
Lyhyesti tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: lauantai 29. lokakuuta 2011, 21.07
Mikäli suomalainen kolmiportainen pedagogisen tuen malli ja siihen liittyvä arviointityö on sinulle uusi asia tai haluat nopeasti yleiskuvan asiasta, tämä tietopalvelun osa on hyvä aloituspiste.
Image Oppimisen arviointi prosessina tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: lauantai 29. lokakuuta 2011, 21.07
 
Image Pedagogisen arvioinnin toimintapolku tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: lauantai 29. lokakuuta 2011, 21.07
 
Arviointivälineet tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: lauantai 29. lokakuuta 2011, 21.07
 
Arviointimenetelmät tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: lauantai 29. lokakuuta 2011, 21.07
 
File Matematiikan oppimisen havainnointilomake tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: lauantai 29. lokakuuta 2011, 21.07
 
File Matematiikan asennekysely tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: lauantai 29. lokakuuta 2011, 21.07
 
Image Tavulistan lukuajan kehittyminen harjoitusjakson aikana. tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: lauantai 29. lokakuuta 2011, 21.07
 
Image Oppimisen arvioinnin tavoitteet tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: lauantai 29. lokakuuta 2011, 21.07
 
Image Arviointityön tavoitteet tehnyt jmanninen, viimeksi päivitetty: lauantai 29. lokakuuta 2011, 21.07
 
 
sivun alkuun