Sijainti: Pääsivu Läsning Informationstjänst Källor och lästips Stödformer

Stödformer

Ahonen, T., Siiskonen, T. & Aro, T. (2001) Sanat sekaisin? Kielelliset oppimisvaikeudet ja opetus kouluiässä. Jyväskylä: PS-kustannus

Folkhälsan, Lekdatabas med språklekar. Hämtat 20.6.2011. Hämtat från:  http://www.folkhalsan.fi/spraklekar

Ketonen, R. (2010) Dysleksiariski oppimisen haasteena: fonologisen tietoisuuden interventio ja lukemaan oppiminen. Jyväskylä studies in education, psychology and social research 404. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto

Lindgren, U. & Modin, L. (1996). Språkstimulera mera! Läs- och skrivförberedande övningar. Malmö: Runa förlag.

Lundberg, I. & Herrlin, K. (2005). God läsutveckling. Kartläggning och övningar. Stockholm: Natur och kultur.

Magnusson, E. & Nauclér K. (1993). Bedömning av språklig medvetenhet hos förskolebarn och skolbarn. Löddeköpinge: Pedagogisk Design.

Rudland, J. (2007). Bristande korttidsminne hos barn. Ett träningsmaterial. Varberg: Argument förlag.

Svensson, A-K. (2005). Språkglädje. Språklekar i förskola och skola. Andra upplagan. Lund: Studentlitteratur.

sivun alkuun